آمريکا امروز اسباب خنده و سرگرمي دنيا شده است-راهبرد معاصر

آمريکا امروز اسباب خنده و سرگرمي دنيا شده است

جان کینگ گفت آمریکا امروز به لطف رئیس جمهورش (دونالد ترامپ) مضحکه ی عالم و آدم قرار گرفته است.
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۳ - ۱۰ مهر ۱۳۹۹ - 2020 October 01
کد خبر: ۶۱۱۹۰

به گزارش راهبرد معاصر؛ در توصیف نخستین مناظره تلویزیونی نامزدهای دموکرات و جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو در آمریکا گفت آمریکا امروز اسباب خنده و سرگرمی را در دنیا فراهم آورده است.


جان کینگ گفت آمریکا امروز به لطف رئیس جمهورش (دونالد ترامپ) مضحکه ی عالم و آدم قرار گرفته است. ترامپ قوانین، واقعیت ها و ادب و نزاکت رایج را در رویدادی تبلیغاتی نادیده گرفت که دو طرف مدام سخن دیگری را قطع می کردند و به اتهام زنی و اهانت به یکدیگر می پرداختند اما از بحث های ضروری و نیازهای اساسی مردم خبری نبود. از جمله این بحث ها می توان به همه گیری ویروس کرونا، اقتصاد و تسویه حساب نژادی مردم اشاره کرد.

 

رئیس جمهور ترامپ در نظرسنجی های پیش از انتخابات سوم نوامبر با فاصله ی بسیاری از جو بایدن عقب مانده است و خشم و عصبانیت او از این وضع در ۹۰ دقیقه‌ی غم انگیز در جریان مناظره برای همه آشکار شد. رویدادی تبلیغاتی که جو بایدن انتظار داشت در قالب مناظره اتفاق بیافتد به آبروریزی و افتضاح کامل تبدیل گشت.


هر دو نامزد به یکدیگر توهین کردند؛ جو بایدن گفت او (ترامپ) نژادپرست و بدترین رئیس جمهوری است که آمریکا به خود دیده است.

ترامپ هم گفت آیا او (بایدن) از واژه‌ی باهوش برای توصیف خود استفاده کرد! تو گفتی به ایالت دلاویر رفتی، اما اسم دانشکده‌ای را که در آن درس خواندی فراموش کردی! تو با پایین‌ترین نمره‌ی کلاس فارغ التحصیل شدی؛ هرگز دیگر از واژه‌ی با هوش استفاده نکن!». اما این رئیس جمهور (ترامپ) بود که از همان ابتدا سبب شد مناظره از مسیر اصلی منحرف شود؛ او محدودیت‌های زمانی را رعایت نکرد، به درخواست‌های میان دار برنامه برای رعایت انصاف و نزاکت توجهی نداشت؛ و اجازه نمی‌داد معاون پیشین رئیس جمهور، بایدن سخنانش را به پایان برساند.


ترامپ تا جایی پیش رفت که بایدن گفت «می‌شه خفه شی مرد!»


او همچنین به جای محکوم کردن گروه‌های برتری جو و سفید پوست به هواداران این گروه راست گرای تندرو گفت: «منتظر بمانند و خودشان را از هر نظر آماده کنند».


هر جا سخن از شفاف سازی و برنامه ریزی برای هدایت و راهبری کشور در شرایط ناآرامی ملی به میان می‌آمد، ترامپ خودش را به نشنیدن می‌زد./ صدا و سیما

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار